مسابقه معماری و شهر سازی


کوشک جهانی

موضوع مسابقه :
طراحی یک بنا، یک فضا، یک کوشک در یک فضای باز و یا یک باغ.
کوشک فوق که جنبه نمادین دارد می تواند در هر جای دنیا در نظر گرفه شود.
نام این فضا کوشک جهانی نامیده می شود.
کوشک باید مستقر در فضای باز و دارای چهار وجه قابل رویت باشد.
کوشک می تواند باز ، نیمه باز و یا بسته در نظر گرفته شده و دارای یک یا چند سطح باشد. تکنولوزی و شیوه ساخت آن آزاد است.
کوشک محل اندیشیدن و گفتگو درباره کلیه اتفاقات و رویکرهای جهان خواهد بود و می تواند فضاهای عملکردی مناسب دیگر ، مرتبط با موضوع را نیز شامل گردد.
ظوابط طراحی کوشک :
تاکید طراحی بر روی کیفیت فضای کوشک در فضای باز است .
تداخل سطوح و فضاها ، تلالوهای نورانی ، سایه و روشن ها ،آمیزش روشنائی های رنگی و شفافیت فضاها نوعی پیچیدگی و غنا در دریافت های بصری استفاده کنندگان بوجود خواهد آورد و محلی استثنائی و کانونی جهانی برای گردهم آئی های اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، تجاری ، نمایشگاهی و ارتباطات و تبادلات گوناگون دنیای امروز خواهد بود. بعد ماندگار ، شاخص ، نمادین ، شاعرانه و  استعاره ای این فضا مورد نظر است تا بتواند نقشی به یاد ماندنی در سیر تمدن جهانی بشر بوده و شناسایی آن برای تمایی انسانهای خوش اندیش ، زمینه ای مناسب در راستای هر گونه تبادل را فراهم آورد.
جوایز مسابقه ( ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ) :
۱- رتبه اول ۳۰ میلیون ریال
۲- رتبه دوم ۲۰ میلیون ریال
۳- رتبه سوم ۱۰ میلیون ریال
۴- رتبه های چهارم تا هفتم ( هر یک ) ۵ میلیون ریال
(رتبه های ۴ الی هفت شامل اخذ امتیاز ویژه هیات داوران می باشند و بدون طبقه بندی ارزشی هر کدام جایزه ۵ میلیون ریالی را دریافت خواهند کرد.)
ملاحظات اثر :
استفاده از کلیه وسایل تصویری و بصری به صورت دست آزاد و یا کامپوتری مجاز خواهد بود.
۲- کلیه مدارک ، نقشه ها و تصاویر می توانند رنگی و یا سیاه و سفید و یا آمیزه ای از هر دو باشند .
۳- فضای کوشک می بایست در کلیت خویش توسط تصاویر و مدارک به خوبی معرفی شود و مدارک تصویری معرف فضای کلی خارجی و فضای داخلیو در برگیرنده تصاویری از فضاهای مهم مجموعه باشند.
۴- هدف ارائه یک نقسه کامل اجرایی معماری نبوده بلکه ایجاد فضایی تمثیلی و شاعرانه است که در آن برقراری ارتباط انسانی و بر خوردهای هنری فضایی ، به عنوان بستری حاکم جهت این تآمل بوده و استقبال شونده باشد.در مجموع کیفیت فضائی تصویری کوشک و ابتکاراتو نواوری ان در قالبی پیشرو مورد نظر است.
۵- مجموعه کار ارئه شده باید از لحاظ نواوری ، ابتکار ، ،زیباشناسی ، کیفیت تصویری ، فضائی و گرافیکی اثر ، قدرت در بیان نگاه و افق های پیشنهادی و ویژگی های دیگر غنا بخش تر کیب کلی در زمینه کثرت و پیچیدگی عناصر در مجموعه ای به یاد ماندنی باشد و بتواند به عنوان یک فضای شاخص مطرح و جایی برای بازدید همگان در عبور از این محل باشد.

شرایط کامل مسابقه را در اینجا بخوانید...
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی مجله معماری و شهر سازی مراجعه کنید.