موزه حضرت محمد (ص) در کویت ساخته می شود


موزه حضرت محمد (ص)، توسط یک معمار ایرانی در کویت ساخته می شود.
به گزارش «میراث خبر»، مهندس «صالح حاج آقا میری»، معمار و طراح موزه فرش ایران، که تاکنون موزه های مختلفی برای کشورهای گوناگون از جمله موزه کودک در شهر ساحلی «جده» ساخته است، با اعلام این خبر گفت: «در جهان کسانی هستند که پیش از طراحی یک موزه، تحقیقات گسترده ای درباره چگونگی ساختمان آن انجام می دهند تا بنا با موضوع محوری موزه، هماهنگی داشته باشد.
وی گفت: «برای ساخت موزه حضرت محمد (ص)، از سوی ده پژوهشگر بین المللی کویتی تاکید شد که ساختمان موزه باید ساختاری راهرویی داشته باشد تا مردم در دیدار از موزه علاوه بر این که از یک سو وارد و از سوی دیگر خارج می شوند،درگیر نوعی حس سیر و سلوک شوند و بنای موزه بتواند به آنها حس پیشروی و تمرکز روحانی را منتقل کند.»
حاج آقا میری تاکید کرد که قرار است در این موزه سیر و سلوک معنوی حضرت محمد (ص) با بهره گیری از آثار هنری هنرمندان بزرگ، داستان های تاریخی، نشانه هاویادگاری های برجا مانده، ماکت و موسیقی تجسم پیدا کند.
از دیگر آثار مهندس حاج آقا میری در خارج از کشور می توان به بانک فرانسوی با مشخصات معماری سنتی ایران در شارجه، معماری هتلی در مراکش، هتلی در ساحل عاج، ساختمان محل زندگی رییس جمهور کنگو _ کابیلا _ که کشته شد، کاخ ها، تئاترها و سینماهایی در عمان و ... اشاره کرد.
او در حال حاضر در حال ساختن هتل صفاییه با زیر بنای 9 هزار متر مربع در یزد، سالن همایشی در ارگ جدید کرمان است که در اطراف آن سالن همایش، 7 قطعه زمین مجزا وجود دارد که نماد 7 تمدن کهن دنیا است .قرار است در آنجا سیر تحولات فرهنگی از جمله پیدایش خط به نمایش در آید.
از جمله کارهای سابق حاج آقا میری در ایران که به همراه گروهی از مهندسان معمار صورت گرفت می توان به طراحی و ساخت ورزشگاه آزادی، ساختمان های سامان در میدان ونک و اولین ساختمان از مجموعه صدا و سیما اشاره کرد.

منبع